miércoles, 19 de noviembre de 2008



A ILLA DE CRETA

A illa de Creta adquiriu dende finais do terceiro milenio a.C. , un papel preponderante na zoa do Exeo. O seu esplendor iniciouse cara o ano 2000 a.C. , época na que a cidade de Cnosos dominaba a illa.


No ano 1400 a.C. a área cretense foi invadida polos aqueos, un pobo que proviña da zoa continental de Grecia e que falaban xa dunha forma de griego arcaica. Éstes construiron cidades amuralladas, como Micenas, e fundaron a denominada civilización micénica.

María Vieira Castillo

O Minotauro

Poseidón, deus do mar, enviou un touro branco ó rei de Minos para que o sacrificara no seu nome. Minos negouse e foi castigado: Poseidón fixo que a súa muller, Pasífae, concibira o Minotauro, metade home metade touro.


O rei ocultou o Minotauro no laberinto do palacio de Cnosos, de onde ninguén fora capaz de sair. Para alimentalo, condeou ós atenienses, que mataran ó seu fillo, a pagar anualmente un tributo de sete varóns e sete doncelas durante nove anos.


Teseo, fillo do rei de Atenas, prestouse voluntario par acabar coa besta. A fermosa filla de Minos, Ariadna, namorouse de Teseo pola súa valentía e entregou unha espada e un novelo. Teseo entrou no labirinto desenvolvendo o nobelo e matou ó Minotauro coa espada. Despois, logrou sair de alí seguindo o fío e escapou de Creta. Aínda que fuxiu en compañía de Ariadna, abandoouna en Naxos. Finalmente volveu á súa patria.


Antia Fdz Moscoso.



(Non é exactamente este, pero sí debe ser parecido)


Confirman la autenticidad del anillo del mítico Rey Minos
BEGOÑA CASTIELLA. Corresponsal
4-4-2002 23:56:31


ATENAS. El Consejo Arqueológico Central, órgano supremo del Ministerio de Cultura griego, lo ha declarado tajantemente: el anillo de oro entregado al Estado por el policía jubilado Yorgos Kazantzi es auténtico y muy valioso. Se trata de un anillo, que también se utilizaba como sello, totalmente de oro y de una calidad extraordinaria. Se le ha denominado el anillo del Rey Minos, refiriéndose al Rey Minos de la mitología griega. Científicamente se ha demostrado que es del siglo XV antes de Cristo y se encontró cerca del enterramiento de Knosos, la antigua capital de la Creta minoica, cuyas ruinas fueron descubiertas a principios del siglo pasado por el arqueólogo inglés Evans.
Curiosamente, este anillo fue descubierto por un sacerdote ortodoxo cretense, Nicolas Polaki, en 1928. Fue examinado por varios expertos entonces y, aunque el propio Evans consideró que era auténtico, ofreció tan poco dinero para su compra que la familia Polaki se lo quedó. El anillo «desapareció» . Y fue hace dos años cuando Yorgos Kazantzi lo encontró, escondido en la chimenea de una casa que estaba renovando en Ano Fortetsas, cerca de Heraklion. Había heredado la casa de su tía María, hija del sacerdote Polaki. Llevó el anillo a Atenas, entregándolo a las autoridades del Ministerio de Cultura. Especificó que, de ser auténtico, deseaba que fuera expuesto en el Museo Arqueológico de Heraklion.
Una comisión científica estudió detalladamente el anillo, de 27 gramos y excelente técnica, que tiene grabada una escena con una palmera bajo la que se encuentra una diosa minoica sentada, posiblemente relacionada con la tierra, con un fondo con cielo, mar y un barco sagrado con forma de hipocampo. Los expertos consideran que es una pieza única de valor incalculable, aunque creen que tendría un valor aproximado de 400.000 euros en el mercado de estar en venta, con lo que posiblemente se entregará como indemnización a Kazantzi el 50 por ciento de su valor, es decir 200.000 euros. El anillo, «de gran importancia para la Creta Minoica», según el ministro de Cultura heleno, Evangelos Venizelos, se expondrá en el Museo Arqueológico de Heraklion, donde se exhiben ya las piezas más importantes y representativas de la importante civilización minoica. El policía jubilado entregó junto con el anillo minoico de oro otro de la época helenística que también se expondrá.

Algunhas imaxes da civilización Micénica





A ARTE MINOICA. PINTURA

As paredes dos pazos e das casas aparecen decorados con pinturas de cores vivas e claros. Os motivos vexetais e animalísticos foron tratados con sorprendentes liberdade, única na arte deste período, ritmo caprichoso e ondulante de gran elegancia. A representación da figura humana aparece cedo e non hai escenas de guerra.
Con frecuencia, as figuras aparecen tan só siluetadas e están cheas de animación e vida: as mulleres levan corpiños axustados con largas saias de volantes, e adórnanse con complicados peiteados: os homes van vestidos con simples taparrabos e os seus corpos son musculosos e áxiles. A figura máis representativa de esta arte profana e elegante, é a coñecida co nome da Parsiense.


Sara García Rodríguez