miércoles, 14 de diciembre de 2011
Ron
Bártulos
Palabra.
Bable
Avestruz
Papel
ZURDO
Miércoles.
Murciélago.
Rostro
lunes, 12 de diciembre de 2011
Asasino
Libro
Mona.
Palabra procedente do árabe ''maimun'', feliz
A acepción para nós habitual da palabra pódese deber a que os monos, ó parecer, procedían do Yemen ou Arabia feliz.
Palabra procedente do árabe ''maimun'', feliz
A acepción para nós habitual da palabra pódese deber a que os monos, ó parecer, procedían do Yemen ou Arabia feliz.
Rufián
Vocábulo común a todos os romances de Ocidente, moi antigo en Italia e o sur de Francia. Quizais naceu no primeiro deses países;
É palabra de orixe incierta, tal vez procedente do latín RUFUS, "de pelo roxo", sea pola prevención vulgar que existía contra a xente desa cor, ou pola costume das meretrices romanas de adornarse con perrucas roxas.
Levita
Ladino
LA GUERRA DE TROYA
Inma Rodriguez Marques 1ºB BAC
El nacimiento de Teseo
Edipo
Sergio Yañes.
ROBERT GRAVES: LA GUERRA DE TROYA
Porén, a obra céntrase principalmente nos anos finais da guerra, onde participan activamente todos os deuses, e especialmente na coñecida estratexia do cabalo de madeira, que lles deu a victoria aos gregos.
Despois da guerra e do triunfo grego sobre Troia, o argumento xira en torno a Ulises e as súas aventuras (o seu encontro con Circe, o momento no que escoita o canto das sereas…) ata cegar de novo a Ítaca, onde reina ata a súa morte.
OPINIÓN PERSOAL:
O libro en xeral gustoume bastante, porque non conta só o desenvolvemento da guerra, senón que fala das causas e comenta un pouco como é a vida dos guerreiros despois da victoria.
O peor que podo dicir del é que chama a todos os personaxes que interveñen polo nome, os cales non son moi comúns, polo que ás veces non sabía moi ben a quen se estaba referindo o autor, pero de todos modos eu recomendaríao.
Elena García Anello
miércoles, 7 de diciembre de 2011
EL DILUVIO DE DEUCALION
A su regreso al Olimpo, Zeus, disgustado, desencadenó un gran diluvio sobre la tierra, con el propósito de destruir a toda la raza humana; pero Deucalión advirtió a su padre, el Titán Prometeo, que construyera un arca, la abasteciera y se instalase en ella con su esposa Pirra. Luego sopló el Viento Sur, comenzó a llover y los ríos corrieron con estruendo al mar, que creció con asombrosa rapidez, arrasando todas las ciudades de la costa y la llanura, hasta que quedó inundado el mundo entero, con excepción de unas pocas cimas de montañas, y todas las criaturas mortales parecían haber muerto, con excepción de Deucalión y Pirra.
El arca se mantuvo a flote durante nueve días, hasta que al fin bajaron las agua y fue a posarse en el monte Parnaso o, según dicen algunos, en el monte Etna, o el Atos, o el Otris, en Tesalia. Se dice que a Deucalión le confirmó la terminación del diluvio una paloma que había enviado en vuelo exploratorio.
Después de haber desembarcado a salvo, ofrecieron un sacrificio al Padre Zeus, preservador de los fugitivos. Suplicaron humildemente que la humanidad fuese renovada, y Zeus, que oía sus voces desde lejos, envió a Hermes para asegurarles que cualquier pedido que hicieran les sería concedido inmediatamente. Temis se presentó personalmente y dijo: «Cubrios la cabeza y arrojad hacia atrás los huesos de vuestra madre.» Como Deucalión y Pirra tenían diferentes madres, ambas ya difuntas, decidieron que se refería a la Madre Tierra, cuyos huesos eran las rocas que había en la orilla del río. Por lo tanto, se agacharon con las cabezas cubiertas, levantaron las rocas y las arrojaron por encima del hombro; las rocas se convirtieron en hombres o mujeres según las hubiese arrojado Deucalión o Pirra. Así se renovó la humanidad (...)
Robert Graves Los mitos griegos
Edipo
O libro relata as historias de Edipo, fillo de Layo e Yocasta, monarcas de Tebas. Un oráculo advirte a Layo que será asasinado polo seu propio fillo, e este intentando fuxir da maldición entrega ao seu fillo recén nacido a un pastor para que o abandone no monte. Este incumple co mandato e regalao a outro pastor que o vende ó rei de Corinto por unhas cantas monedas de ouro. Este adoptouno como fillo e educouno como tal.
Edipo medra na corte e é educado para ser o próximo rei da cidade, pero anos máis tarde descubre que é un fillo bastardo da parexa, polo que moi cabreado marcha en busca de novos lugares. Durante o camiño atopouse co seu pai lexítimo, Layo, ó que asesina confundíndoo cuns ladróns, cumplíndose a profecía.
Durante semanas transita polas montañas ata chegar a Tebas, cidade acosada por un monstro, a Esfinxe. O home que conseguira matar a este ser abominable con forma de león alado e cara de muller conseguiría casarse con Yocasta, é decir coa súa propia nai e conseguilo trono. Edipo consigue derrotar a fera mediante uns acertixos e toma a Yocasta como esposa. Este matrimonio é feliz durante moitos anos, descoñecendo que son nai e fillo. Pero Edipo descubre que foi él o que asasinou a seu pai e Yocasta ó enterarse de esto suicídase. Edipo anoxado consigo mismo quítase os ollos e abandoa o trono. Finalmente é desterrado da cidade e morre de forma tráxica.
Recomendo a lectura deste libro posto que é moi fácil de ler e explica de maneira moi sinxela como era a sociedade da época. Tamén o recomendo porque nos conta a capacidade dos homes para comunicarse cos deuses e viceversa, así coma a importancia dos oráculos naqueles tempos, que sempre se cumplían.
Alejandro Sánchez García.
Demóstenes, orador tartamudo.
Demóstenes, junto a su hermana eran huérfanos. Estaban a cargo de sus primos, nada bondadosos, que se pasaban la vida metiéndose con el pobre Demóstenes, de su dificultad al hablar ya que era tartamudo y mucho más al enterarse de que su sueño era llegar a ser un gran orador, debido a su fascinación por el mundo de la política.
El pobre chico, harto de todo y de todos tomó como ejemplo los discursos de un buen orador y se marchó a un cementerio, donde se quedó hasta aprendérselos de memoria y conseguir superar su tartamudez a base de piedras en su boca. A sus 35 años cumplió su objetivo y consiguió superarse, siendo el mejor orador de toda Grecia, con mucho poder de convicción, lo que lo llevó a la muerte, al haber convencido a los griegos de luchar, llevándolos así al camino de la derrota.
Para matarse, subió al Templo de Poseidón con su hermana, quien pudo presenciar, llorando, cómo éste se moría envenenándose. Le dejó a ella como último recuerdo una piedra en el interior de su boca.
Lara Fanego